KSČM***Nymbursko jako na dlani

Ke stažení

  • Likvidace cukrovaru Hrochův Týnec v obrazech ke stažení ZDE
  • "Ať žije vláda! . . . . . Ale za svoje."

    ...

    Rychlé info

    2. 3. 2023 od 16 hodin beseda v Malém sále s Kateřinou Konečnou a dalšími
    8. 3. 2023 od 14 hodin okresní oslava Mezinárodního dne žen
    1. 5. 2023 okresní oslava 1. Máje Nymburk od 10 hodin

    Koutek poezie

    Mějme je rádi

    Každý roku začátek, ohlédnem se nazpátek. Abychom si byli jistí, že nejsme jen pesimisti.
    Máme vládu, prezidenta, každému z nich roste renta. Správně jsme se snažili, tak nám všechno zdražili.
    Byli přitom spravedliví. Jenom hlupák se jim diví. Proč chudákům přidávat? Stejně budou nadávat.
    Podle vlastní logiky volí prvky taktiky. Snadněji se přece postí, ten kdo nemá všeho dosti.
    Proto dají sami sobě v této lidsky těžké době. Nač jsou lidu hmotné statky? Zbytečně by dělal zmatky.
    Rádi nesou tíhu moci a činí tak ve dne v noci. Jen když mohou svému lidu přinést v žití trochu klidu.
    Vzali by i větší věno. Bohužel. Je dokradeno. Heslo však zní: „Nepřestat. Chudé lidi potrestat.
    Když nebudou mít žádnou sílu, těžko vyhrabou se z jílu“. A tak mocní svojí pílí míří směle k svému cíli.
    Řekněte. No není hezká, cesta do prdele Česká?

    Sociálně právní poradna KSČM

    poradna@kscm.cz

    Naši odborníci se budou snažit zareagovat na vaše dotazy nejpozději do 7 pracovních dnů.
    Nabízíme vám poradenství v těchto oborech:
    •lidská práva a sociálně právní ochrana dětí
    •občanské právo
    •pracovní a správní právo
    •sociální problematika
    •zdravotní problematika
    •bytová problematika
    •školská problematika,
    sociálně patologické jevy
    dětí a mládeže
    •genderová problematika
    •ekologická problematika
    •finanční poradenství
    •bezpečnostní problematika
    •zemědělská problematika
    S důvěrou se obracejte na odborníky KSČM.
    Upozornění: Tato občanská poradna nemůže v žádném případě nahrazovat kompetence orgánů státu nebo plnit úlohu arbitra.


    Priority volebního programu KSČM

    * Práce pro všechny za spravedlivou mzdu

    * Žádná tolerance k omezování sociálních jistot, důstojný život i pro seniory

    * Investice do lidí, vědy a nových technologií jako základ boje proti krizi

    * Zdravé životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj, regulace trhu

    * Bezpečí pro občany, spravedlivý trest za každé bezpráví

    * Demokracie a lidská práva – KSČM pojistkou demokracie

    * Společnost vzdělání a kultury

    * Šance pro mladé na kvalitní život

    * Rovný přístup k informacím a rozvoj informačních technologií

    * Život v míru, bez vojenských paktů, cizích základen a válek


    Karel KRYL

    Karel Kryl

    Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou: ti, kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou, ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce, a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes nadělali zrádce. Ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce, a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes na dělali zrádce.

    Demokracie prospívá bez nás a pragmaticky, brbláme spolu u píva, jak brblali jsme vždycky, farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky, my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky. farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky, my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky.

    Demokracie zavládla, zpívá nám Gott i Walda, zbaštíme sóju bez sádla u strejdy McDonalda, král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem. král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem.

    Demokracie panuje od Aše po Humenné, samet i něha v pánu je a zuby vylomené, Dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí, zaujímáme postoje, místo abychom stáli. Dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí, zaujímáme postoje, místo abychom stáli.

    Demokracie dozrává do žaludečních vředů, bez poctivosti, bez práva a hlavně bez ohledů, a je to mýlka soukromá, snad z optického klamu, že místo srdce břicho má a místo duše tlamu. A je to mýlka soukromá, snad z optického klamu, že místo srdce břicho má a místo duše tlamu.

    Jdi na obsah Jdi na menu
     

    Rozhovor s Karlem Šidlem, poslancem KSČM a expertem pro energetiku, o přístupu KSČM k cenové politice v oblasti energetiky a návrhům dalších politických stran.

     

     

     

    Jiří Čunek předal designovanému premiérovi Janu Fischerovi návrh na snížení ceny elektřiny změnou zákona o cenách. Je taková změna možná - a jak by se k ní muselo přistoupit? Zákon o cenách prý umožňuje regulovat ceny energie v případě mimořádných situací. Podle Čunka by se ceny elektřiny mohly pak snížit pro firmy až o 15 procent a domácnosti by mohly uspořit až 500 Kč měsíčně.

     

    Návrhy pana Čunka nemám k dispozici. Pokusím se reagovat na obsah návrhů z dostupných informací zveřejněných ve sdělovacích prostředcích. Ceny elektrické energie podle zákona o cenách nelze snižovat, ale pouze zmrazit na šest měsíců. To lze provést pouze za předpokladu, že silová elektrická energie přestane být obchodována na burze. K takovému rozhodnutí je potřebné projednání legislativní změny v Parlamentu České republiky. Dle mého názoru se za současné situace jedná o řešení zcela nereálné a také časově velmi náročné. K uváděnému snížení ceny elektřiny těžko něco říci. Nevím, z jakých čísel se vycházelo. Ale podle mých znalostí současného vytváření ceny elektrické energie v České republice jsou to údaje velmi nevěrohodné a nereálné.

    Lidovci současně navrhují rozdělit akcionářům, největším z nich je stát, více ze zisku ČEZ. ČEZ plánuje rozdělit na dividendách 56 procent zisku, Čunek by rád rozdělil vše - stát jako hlavní akcionář by na tom prý získal a malí akcionáři by také netratili. Je to reálné? A o kolik peněz pro stát asi tak jde (ČEZ prý plánuje vyplatit 50 Kc na jednu akcii)?

     

    Způsob rozdělování zisku ČEZ ovlivňuje v největší míře majoritní akcionář, to je Česká republika. Proto jsou navrhované kroky realizovatelné, ale jedná se o zcela nesystémové řešení. To bude mít za následek omezení nebo ukončení investování firmy ČEZ do dalšího rozvoje firmy v zahraničí, které jí umožnil vytvářený zisk a liberalizovaný evropský trh s elektrickou energií. Ale pro nás je mnohem vážnější, že v tomto případě jde o odklad námi podporovaného rozšíření výroby elektrické energie na území České republiky, například stavbou dalších bloků Jaderné elektrárny Temelín.

     

    Odhadovaný zisk ČEZ pro rok 2009 je zhruba 42 miliard korun a lze odhadnout, že do státního rozpočtu ČR by bylo odvedeno kolem 15 miliard korun.

    Takovými líbivými kroky lidovci nepochybně získají body před mimořádnými podzimními - a nyní už před evropskými volbami. Jsou však vůbec proveditelné?

     

    Myslím, že jsem na proveditelnost uvedených líbivých kroků již odpověděl. Spatřuji v těchto populistických vyhlášeních velmi nezodpovědný přístup k občanům České republiky, protože realizace takových kroků je velmi nepravděpodobná. KDU-ČSL je trvale součástí povolebních vládních koalic.

     

    Měla tedy dost času i prostoru v exekutivě na to, aby zabránila změnám při tvorbě cen elektrické energie, a tím i jejich dnešní neúnosné výši pro občany naší země. Je velmi neupřímné přicházet s návrhy v době, kdy ministři za KDU-ČSL nemohou iniciovat a ani provést žádné změny. Je velkým alibismem žádat realizaci od někoho jiného. KSČM nabízí mnohem jednodušší a kvalitnější řešení snížení ceny elektrické energie pro odběratele. Lze vcelku jednoduše a velmi operativně snížit regulovanou cenu za distribuci energie, týkající se paušálních plateb za využívání měřidel odběratelem. Toto opatření je dle platného zákona plně v kompetenci Energetického regulačního úřadu.

    U občanů určitě zaboduje i další požadavek: Zrušit motivační program managementu ČEZ. Jinými slovy - pokud jsem dobře pochopila - zrušit ony mnohasettisícové (mnohamilionové) odměny.

     

    Zde je opět nutné si položit otázku: Proč tyto návrhy přicházejí právě nyní? Stanovení výše, způsobu i realizace odměn a platů u firem v úplném či většinovém vlastnictví státu je plně v kompetencích správních orgánů delegovaných ze zákona státem (řídící výbory, správní a dozorčí rady). Nic přece nebrání tomu, aby zástupci státu nastavili kdykoliv přiměřené výše platů i odměn najatým manažerům a členům jednotlivých orgánů těchto firem. Návrh v této době se stává jen a pouze předvolebním slibem, který, pravda, může přinést potřebné hlasy voličů.

    Považujete za morální, aby lidé ve vysokých funkcích v podnicích se značnou účastí státu, mnohdy hospodařících se ztrátou, pobírali měsíčně platy několikanásobně vyšší, než má prezident republiky, premiér, nemluvě o členech vlády a parlamentu? A co odměny členů dozorčích rad, které si často určují sami? Mám na mysli nejen ČEZ, ale třeba i České dráhy.

     

    Nemohu si odpustit přímou a tvrdou odpověď. Je to velmi nemorální vůči všem zaměstnancům v nemanažerských funkcích, kteří se svou prací bezprostředně podílejí na produkci firem. V kapitalistické volné tržní soutěži, kterou máme i v České republice, ale platí, že manažeři silných a vlivných státních i soukromých firem mají mnohonásobně vyšší příjmy než kterýkoliv z politiků. Pro KSČM je tato situace zcela nepřijatelná. Platy na všech úrovních musí být odvozovány od průměrného platu v ČR. Řešení hledejme pouze v trvalém posilování funkce státu a jeho přímého vlivu na celé národní hospodářství. Zcela určitě se nemýlím, že takovou změnu nabízí pouze KSČM, a proto k ní může dojít jen a pouze mnohem větším zastoupením představitelů KSČM v orgánech parlamentní demokracie prostřednictvím úspěšných voleb.

     

     

     

    autor: Marie Kudrnovská
    zdroj: Haló noviny

     

    Komentáře

    Přidat komentář

    Přehled komentářů

    Zatím nebyl vložen žádný komentář