KSČM***Nymbursko jako na dlani

Ke stažení

  • Likvidace cukrovaru Hrochův Týnec v obrazech ke stažení ZDE
  • "Ať žije vláda! . . . . . Ale za svoje."

    ...

    Rychlé info

    2. 3. 2023 od 16 hodin beseda v Malém sále s Kateřinou Konečnou a dalšími
    8. 3. 2023 od 14 hodin okresní oslava Mezinárodního dne žen
    1. 5. 2023 okresní oslava 1. Máje Nymburk od 10 hodin

    Koutek poezie

    Mějme je rádi

    Každý roku začátek, ohlédnem se nazpátek. Abychom si byli jistí, že nejsme jen pesimisti.
    Máme vládu, prezidenta, každému z nich roste renta. Správně jsme se snažili, tak nám všechno zdražili.
    Byli přitom spravedliví. Jenom hlupák se jim diví. Proč chudákům přidávat? Stejně budou nadávat.
    Podle vlastní logiky volí prvky taktiky. Snadněji se přece postí, ten kdo nemá všeho dosti.
    Proto dají sami sobě v této lidsky těžké době. Nač jsou lidu hmotné statky? Zbytečně by dělal zmatky.
    Rádi nesou tíhu moci a činí tak ve dne v noci. Jen když mohou svému lidu přinést v žití trochu klidu.
    Vzali by i větší věno. Bohužel. Je dokradeno. Heslo však zní: „Nepřestat. Chudé lidi potrestat.
    Když nebudou mít žádnou sílu, těžko vyhrabou se z jílu“. A tak mocní svojí pílí míří směle k svému cíli.
    Řekněte. No není hezká, cesta do prdele Česká?

    Sociálně právní poradna KSČM

    poradna@kscm.cz

    Naši odborníci se budou snažit zareagovat na vaše dotazy nejpozději do 7 pracovních dnů.
    Nabízíme vám poradenství v těchto oborech:
    •lidská práva a sociálně právní ochrana dětí
    •občanské právo
    •pracovní a správní právo
    •sociální problematika
    •zdravotní problematika
    •bytová problematika
    •školská problematika,
    sociálně patologické jevy
    dětí a mládeže
    •genderová problematika
    •ekologická problematika
    •finanční poradenství
    •bezpečnostní problematika
    •zemědělská problematika
    S důvěrou se obracejte na odborníky KSČM.
    Upozornění: Tato občanská poradna nemůže v žádném případě nahrazovat kompetence orgánů státu nebo plnit úlohu arbitra.


    Priority volebního programu KSČM

    * Práce pro všechny za spravedlivou mzdu

    * Žádná tolerance k omezování sociálních jistot, důstojný život i pro seniory

    * Investice do lidí, vědy a nových technologií jako základ boje proti krizi

    * Zdravé životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj, regulace trhu

    * Bezpečí pro občany, spravedlivý trest za každé bezpráví

    * Demokracie a lidská práva – KSČM pojistkou demokracie

    * Společnost vzdělání a kultury

    * Šance pro mladé na kvalitní život

    * Rovný přístup k informacím a rozvoj informačních technologií

    * Život v míru, bez vojenských paktů, cizích základen a válek


    Karel KRYL

    Karel Kryl

    Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou: ti, kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou, ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce, a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes nadělali zrádce. Ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce, a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes na dělali zrádce.

    Demokracie prospívá bez nás a pragmaticky, brbláme spolu u píva, jak brblali jsme vždycky, farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky, my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky. farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky, my nakrmíme forbesa za dvě či za tři pětky.

    Demokracie zavládla, zpívá nám Gott i Walda, zbaštíme sóju bez sádla u strejdy McDonalda, král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem. král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem.

    Demokracie panuje od Aše po Humenné, samet i něha v pánu je a zuby vylomené, Dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí, zaujímáme postoje, místo abychom stáli. Dali nám nové postroje a, ač nás chomout pálí, zaujímáme postoje, místo abychom stáli.

    Demokracie dozrává do žaludečních vředů, bez poctivosti, bez práva a hlavně bez ohledů, a je to mýlka soukromá, snad z optického klamu, že místo srdce břicho má a místo duše tlamu. A je to mýlka soukromá, snad z optického klamu, že místo srdce břicho má a místo duše tlamu.

    Jdi na obsah Jdi na menu
     

    Přispívání občanů na krytí státního dluhu, pochybný přínos vojenských misí

    3. 12. 2009

    Stanislav GROSPIČ, místopředseda ÚV KSČM 

    Dovolte, abych vás seznámil se stanoviskem KSČM k naplňování závazků veřejné služby v drážní dopravě, jak je dojednávají v současné době jednotlivé kraje v ČR a také jak je představován Českými drahami nový jízdní řád na příští rok. Od 3. prosince letošního roku vstoupí v platnost nařízení EP a Rady evropských společenství č. 1370 z roku 2007 o veřejných službách, přepravě cestujících drážní a automobilovou dopravou. Toto nařízení předpokládá, že členské země EU musí v desetiletém období sladit své vnitrostátní právní předpisy s tímto nařízením. V té souvislosti asociace krajů, ministerstvo dopravy a ČD uzavřely memorandum o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejno-regionální železniční dopravou. Podstatou memoranda je uzavírání desetiletých smluv s ČD na zabezpečení regionální železniční dopravní obslužnosti. Vede se veřejná debata o tom, proč většina krajů nenaplňuje objem závazků osobní železniční dopravy, který byl pro letošní rok, a proč nastává snížení těchto objednávaných služeb v řádu až 8,5 %. I Středočeský kraj chystá výrazné omezení osobní železniční dopravy na regionálních tratích.

    KSČM chce připomenout, že podpora osobní i nákladní železniční přepravy je jejím dlouhodobým základním programovým bodem. Vidíme v ní páteř dopravní obslužnosti v ČR. Jsme nespokojeni s tím že téměř 20 let – od listopadu 1989 – dochází k neustálému snižování objemu přepravy po železnici, uzavírání především regionálních železničních tratí a prudkému snižování osobní železniční přepravy. Domníváme se, že železniční přeprava je dlouhodobě záměrně lobbyisticky znevýhodňována vůči přepravě automobilové. Jsou postaveny nerovnoměrné právní a tím i ekonomické podmínky, aby mohla konkurenčně obstát. Tento trend má negativní vliv jak na dopravní obslužnost v ČR, tak i na životní prostředí.

    Chtěl bych říci, že KSČM programově podporuje zachování a rozšiřování osobní železniční přepravy a stejné stanovisko zastávají i komunisté ve Středočeském kraji. Pro příští rok Středočeský kraj, jehož vedení je v rukou ČSSD, připravil výrazné omezení této přepravy na 23 tratích s tím, že na 11 tratích bude zastavena osobní přeprava vůbec – nemá být objednána a nasmlouvána – a na pěti tratích bude výrazně omezena, na 7 částečně. V této souvislosti si Středočeský kraj slibuje, že dojde k úspoře 31 milionů korun. KSČM s tím nesouhlasí, tento krok nepodporujeme, protože objem takto uspořených finančních prostředků by byl převeden na autobusovou dopravu s tím, že by vykryla pouze z 50 % úbytek železničních spojů v kraji a ani by nekopírovala směry zrušených železničních tratí. Najít základní chybějící úsporu 10 milionů korun v rozpočtu Středočeského kraje je otázka principiální, otázka řešitelná, otázka, která povede k udržení základního objemu železniční přepravy ve Středočeském kraji. Podobným způsobem by měly postupovat i ostatní kraje v ČR, protože rušení železniční regionální přepravy vnímáme jako negativní moment, který se dotkne nejen samotného principu dopravní obslužnosti v ČR, ale hlavně občanů.

    Jestliže zaznívají argumenty jak z pravého spektra politické scény od ODS, z druhé strany od ČSSD, která nese plnou odpovědnost za správu 13 krajů v ČR, že se snižuje objem přepravovaných osob na regionálních tratích, pak KSČM říká, že to je velkou měrou způsobeno právě v souvislosti s tím, že dochází v rámci hospodářské krize k propouštění zaměstnanců, zastavování výroby, likvidaci firem a tito lidé, pokud přijdou o zaměstnání, nemají potřebu dopravovat se do místa, kde dříve práci vykonávali. Ovšem, dojde-li ke zrušení regionální železniční dopravy, k jejímu výraznému omezování, pak se do budoucna na 10 let vyřkne ortel nad těmito tratěmi, lidem se ztíží potencionálně možnost cestovat za prací a nepřispěje to ani ke zpětnému oživení ekonomiky, protože tam, kde nebude dopravní obslužnost, tam bude obtížné přimět podnikatelský sektor přimět k tomu, aby se vytvářela nová pracovní místa. KSČM proto nesouhlasí s tímto omezováním regionální železniční dopravy a nesouhlasí ani s tvrzením, že se tak koná v zájmu snížení nákladů hospodářské krize.

    Pavel KOVÁČIK, předseda PK KSČM

    Připadlo mi sdělit vám postoj KSČM k vojenským misím a financování státního dluhu. Sloučím to do jednoho, protože to na sebe navazuje. Asi se nemusíme přesvědčovat, že ČR se v důsledku ekonomické krize potýká s velmi vážnými problémy. Jsou nejen v hospodaření státu, ale i v hospodaření měst a obcí a v hospodaření občanů, v našich rodinných rozpočtech. I za této situace ovšem jsou z daní všech občanů ČR financovány nepřínosné vojenské mise, vojenská dobrodružství Armády ČR ve světě.

    Proč tvrdíme, že nepřínosné? Protože jejich účel nemá nic společného s národními zájmy ČR a se zájmy jejích občanů. Jsou to akce, které výhradně slouží cílům velmocí. Příkladem je Afghánistán, kde se za peníze českých daňových poplatníků účastníme hašení požáru, který byl vyvolán Spojenými státy a Severoatlantickou aliancí. A výsledek? Země je stále více rozvrácena, tak sílí volání po dalším nasazení vojenských sil, dalším nasazení prostředků. Toto KSČM jednoznačně odmítá podporovat.

    V situaci, kdy jsou drasticky škrtány např. výdaje na sociální služby, je zločinem vynakládat další finance na vojenská dobrodružství. Navíc chybí politické řešení situace v Afghánistánu. Bombami a raketami se mír v zemi nastolit nepodaří. To už ukázala sovětská zkušenost. Ukázala, že síla zde, v této zemi, nic neznamená. Ostatně ani Čingischánovi se kdysi nepodařilo dobít afghánské území celé.

    Poslední skandály také ukázaly, v jakém stavu se nachází česká armáda. Docela směšně na nás v této situaci působí dekorování spřízněných poslanců a známých záslužným křížem z rukou ministra obrany Martina Bartáka. Podle našeho soudu to ukazuje na hlubokou krizi armády. Armáda jako taková se pomalu, ale jistě vypařuje jako pára nad hrncem. A já se ptám – zůstanou nám nakonec jen úderné oddíly – nebo chcete-li jen expediční sbor nebo sboreček pod taktovkou cizích zemí v zahraničních misích? To by byl hodně smutný konec armády, která má hlavně bránit svoji zem a její občany.

    V této souvislosti se musím zmínit o zprávě z tisku minulý týden, kde jsou občané vyzýváni, aby pomohli financovat státní dluh a přispívali na něj. Stát se dostal do úzkých i např. těmito misemi a hledá další způsoby, jak vytahat lidem z kapes peníze. Místo, aby hledal způsoby, jak více ušetřit třeba na stavbách prodražených dálnic nebo na vlastní byrokracii. Vláda by se skutečně měla soustředit spíše na to, kde ušetřit tak, aby se dostalo na ty nejpotřebnější občany a nikoliv právě tyto občany vyzývat, aby se na řešení dluhu podíleli.

    Stanislav GROSPIČ, místopředseda ÚV KSČM 

    Zastupitelé za KSČM a středočeská organizace KSČM to odmítla, dali jsme to najevo svým prohlášením z pátku minulého týdne. Jednáme se sociální demokracií, jsme připraveni učinit všechny kroky, které povedou k zachování dopravní obslužnosti minimálně v rozsahu jako byl letos. Předložíme pozměňovací návrh smlouvy o zajištění drážní přepravy, který povede k zachování současného objemu kilometrů a bude navrhovat navýšení částky na 915 milionů, tedy o částku 10 milionů, která logicky zvedne státní příspěvek a povede k uchování stávajícího rozsahu železniční dopravy.

    Pavel KOVÁČIK, předseda PK KSČM

    KSČM je přesvědčena, že doprava, zejména železniční, by neměla být oblastí, kde by hejtmani měli hledat úspory a kde by měli škrtat. V poslední době jsme svědky jiných situací, kde by se dali najít prostředky, ať už mluvíme o otevřené a neskončené kauze „open cart“ v Praze, ať je to dětský domov v Pyšelích a další případy. Jsem přesvědčen, že by krajské vlády měly místo škrtání peněz na dopravu napnout všechny síly k její optimalizaci, aby odpovídala potřebám občanů a budoucím potřebám ekonomiky, protože krize jednou skončí a lidi na pracovní místa bude třeba dopravit. Tak by se momentálně i perspektivně rovněž dalo dosáhnout úspor.

    Stanislav GROSPIČ, místopředseda ÚV KSČM 

    Je potřeba vidět, že nařízení Evropského parlamentu a Rady evropských společenství je nařízení, které má sjednotit legislativně úpravu základních závazků k zajištění železniční a automobilové osobní přepravy. Je potřeba vidět, že EU byla vedena myšlenkou uvolnit tento trh pro přepravce z národních států EU navzájem. A také že v rámci tzv. konkurence o uvolnění tohoto trhu hrozí, že zejména železniční dopravy by byla ve státech zajišťována velice nerovnoměrně a nikoliv národními přepravci. KSČM v této souvislosti podtrhuje, aby rozhodující podíl v železniční přepravě měly České dráhy, případně jejich dceřinné společnosti, a v této souvislosti je potřeba, aby ČD měly vytvořeno prostředí srovnatelné s přepravci automobilovými, aby byly konkurenceschopné. Aby jim stát vytvářel podmínky, které jim to umožní. Podstata nařízení je uvést naše vnitřní předpisy do 10 let do souladu s předpisy EU, ale tyto předpisy nemusí vždy být v zájmu členských zemí EU.

     

    Náhledy fotografií ze složky Ukázky letáků pro volby v roce 2008

    Komentáře

    Přidat komentář

    Přehled komentářů

    Zatím nebyl vložen žádný komentář